Team Kranenburg

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu

Nieuws







Benzine problemen voor Team Kranenburg

De twee kwalificaties tijdens de Gamma Racing Day, begin augustus op het TT-circuit in Assen, verliepen niet goed voor Wiggert en Jermaine. De mannen konden merken dat het een tijd was geleden dat ze in actie waren geweest. De beste tijd was 2.00.546 minuten, goed voor een 13 startplaats (van de 18 deelnemers). Tijdens de laatste kwalificatie werden er motorproblemen geconstateerd. Die avond werd er druk gesleuteld, in de hoop het probleem te hebben gevonden.
Op zondag was er geen warming-up, dus de mannen van Team Kranenburg moesten tijdens de wedstrijd meteen knallen. De start ging redelijk, maar na drie rondes liep de motor opnieuw slecht. Hierdoor kon niet met vol vermogen worden gereden. Wiggert en Jermaine konden wél de wedstrijd uitrijden en eindigden toch nog als 13e.
Uiteindelijk was de vraag wat er aan de hand was met het motorblok. Roké Motors uit Mijdrecht was bereid met behulp van Kees Kentrop en Gerard Daalhuizen het zijspan te checken op de testbank. Eind augustus stond dit gepland en al snel bleek dat er één van de vier injectoren (waarmee de motor benzine krijgt) stuk was. Vervolgens werd er uren gesleuteld aan het span, om alle problemen te verhelpen.
De eerste ONK wedstrijd staat gepland op 22 september, opnieuw op het TT-circuit in Assen. Omdat Team Kranenburg er zeker van wilde zijn dat het span in orde was, regelden ze een inschrijving voor een Duits kampioenschap: IDM Hockenheim. Afgelopen donderdagmiddag vertrokken de mannen richting Duitsland. Op vrijdag konden ze twee keer deelnemen aan een vrije training. Erg fijn, omdat het een nog onbekende baan was. Op zaterdag was de beste tijd in de eerste kwalificatie 1.49 minuten, in de tweede kwalificatie was dit zelfs 1.47 minuten. Dik tevreden konden ze de dag afsluiten en uitkijken naar een 18e plek op de grid.
Zondag aan het einde van de middag stonden er 20 zijspannen aan de start, om te strijden voor een beste plek tijdens 17 ronden. Ook nu was de start niet goed voor de mannen van Team Kranenburg, zeker een punt om te gaan oefenen. De wedstrijd liep daarentegen lekker, Wiggert en Jermaine klommen zelfs naar een 13e plek. Een paar ronden voor de finishvlag wapperde, hoorden de mannen een harde knal. Snel reden ze de pitstraat in om te kijken wat het was. Ze konden niets vinden en besloten snel weer aan te sluiten in de wedstrijd. Uiteindelijk werden ze 17e, met een beste tijd van 1.44 minuten. Achteraf bleek de knal afkomstig van een stuk rubber dat op de baan lag en tegen het zijspan aanklapte.
Wiggert en Jermaine hebben weer veel geleerd dit weekend en kijken ontzettend uit naar de volgende ONK wedstrijd: 22 september op het TT-circuit in Assen.

Hieronder een Link van een verslag op www.racesport.nl
http://www.racesport.nl/IDM/Zijspannen/zijspanduo-kranenburg-van-middelgaal-ervaring-rijker/tabid/110/iNews_ID/30847/Default.aspx.


Agenda
- 22-23 sept.:ONK Assen
- 6-7 okt.:  ONK Assen






Update

Het is even geleden dat we in actie kwamen. Na de 5e ONK wedstrijd stond er een trainingsweekend in Engeland op de planning. Helaas konden we hieraan niet deelnemen ivm een sterfgeval in de familiekring. Maar we hebben niet stil gezeten! Eind juni reden we op vrijdagavond met nog een aantal zijspannen én honderden motoren door het centrum van Assen. Dit alles onder het mom van: 'zijspannen terug bij de TT'. Het was een zeer geslaagde actie en er stonden duizenden enthousiaste mensen langs de kant (zie foto's voor een indruk).

Maar Komend weekend een groot evenement op het TT-circuit in het Drentse Assen: de Gamma Racing Day. Ook de zijspannen zullen voor het Open Nederlands Kampioenschap (ONK) deelnemen en strijden voor de punten. Uiteraard is Team Kranenburg, bestaande uit rijder Wiggert Kranenburg (27) uit Breukelen en bakkenist Jermaine van Middegaal (24) uit Boxtel, van de partij.
Hieronder het programma:


zaterdag
1e kwalificatie 10 uur
2e kwalificatie 12.45 uur

zondag
wedstrijd 11.25 uur

We hebben er weer zin in en verwelkomen u graag op dit mooie evenement!

Met vriendelijke groet,
Team Kranenburg






Pech in Assen voor Team Kranenburg


Op vrijdagavond (8 juni) arriveerde Team Kranenburg op het TT-circuit in Assen. Er stond een harde wind, dus het opzetten van de tenten werd secuur gedaan.
De eerste kwalificatie stond gepland op zaterdagochtend, deze verliep goed. Ondanks opnieuw harde windstoten, waar het gehele veld veel last van ondervond, reden Wiggert en Jermaine toch een beste tijd van 2.02.366 minuten. ’s Middags werd de tweede kwalificatie verreden, met betere weersomstandigheden. Dit was duidelijk te merken aan de ronde tijden van iedereen, Team Kranenburg reed zelfs een PR op dit circuit van 1.58.762 minuten! Door motorische problemen konden Wiggert en Jermaine niet de volledige sessie uit rijden. De mannen kwamen er al snel achter dat de bobine stuk was en helaas hadden ze niet een nieuwe op reserve, alleen eentje met een scheur erin. Dit vertrouwden de mannen niet helemaal, dus het bellen kon beginnen! Roké Motors uit Mijdrecht was zelfs zaterdagavond nog een telefonische hulplijn. Zij hadden de waarschijnlijk de goede bobine op voorraad. Ondertussen werd er, met hulp van Barelt Westerhof (monteur Team Streuer red.), gezocht naar een oplossing iets dichterbij het circuit. In Assen vonden ze een bobine. Nadat de mannen deze hadden doorgemeten op het circuit, bleek dit toch niet de juiste te zijn. Op zondagochtend werd toch besloten de bobine met scheur erin te plaatsen. De motor liep, dus de mannen waren blij! De warming-up kon door het vele sleutelen helaas niet verreden worden, maar met volle moed gingen ze de wedstrijd in.
De start was super! Wiggert en Jermaine waren vanaf hun 8e plek goed weg. Na een halve ronde merkten de mannen al dat deze bobine niet de juiste keuze was: de motor liep op drie ipv vier cilinders. Het enige dat Team Kranenburg kon doen was doorrijden en hopen de wedstrijd uit te kunnen rijden, al was het om wat puntjes mee te pakken. Dit is dan ook gelukt, Wiggert en Jermaine waren blij toen ze de finishvlag zagen zwaaien. Uiteindelijk werd Team Kranenburg toch nog 10e.
Bij deze willen we Roké Motors uit Mijdrecht hartelijk danken voor hun hulp, net als Barelt Westerhof.







Een plaats in de top 10 voor Team Kranenburg

Na een ontevreden weekend tijdens de Paasraces in Assen, keek Team Kranenburg uit naar de volgende wedstrijd. Deze werd in het weekend van 12/13 mei verreden op het Duitse circuit in Oschersleben. De mannen namen deel aan twee wedstrijden in de Sidecar Trophy, een Duits kampioenschap. Beide keren eindigden Wiggert en Jermaine als 10e, een geweldige prestatie! En dat niet alleen, ook was het goed om veel meters te kunnen rijden en telkens de tijden te verbeteren.

Bovengenoemde was een ontzettend leuke, maar ook goede training voor de tweede ONK-wedstrijd. Deze stond afgelopen weekend op de planning. Het mooie stratencircuit in Hengelo was dit keer doelwit van een spetterend evenement. Vorig jaar maakte Team Kranenburg haar debuut op deze baan, met een beste tijd van 2:16 minuten. Doel was om deze te verbeteren.
Op zaterdagochtend werd de eerste kwalificatie verreden, met een beste tijd van 2:10:656 minuten. Goed voor een 11e plaats. De tweede ging ‘s middags iets minder goed, vanwege een schakelprobleem. 2:14:546 werd toen de beste tijd voor Wiggert en Jermaine, met een 15e plaats. Uiteindelijk leverde het de 13e startplek op voor de wedstrijd op zondag.
Het weer was het hele weekend al fantastisch en ook op zondag was dit het geval, wat een ontzettende meevaller! Om 9.45 uur werd de warming-up verreden en om 16.45 uur de wedstrijd. De start was niet goed, maar Wiggert en Jermaine konden wel aanpikken bij de groep voor hen. Ze zaten Jaap Kleve en Dominque van Middegaal in hun nek. Een leuke strijd tussen de gebroeders van Middegaal. Na een aantal ronden haalden Kleve en van Middegaal hun voorliggende concurrent in: Sebastian Seret. Ook Wiggert en Jermaine deden dit, waardoor het voor hen een spannende wedstrijd werd. De best gereden tijd voor Team Kranenburg was 2:08:530 minuten, goed voor een 9e plaats.

Uitslag top 10
1. Kees Kentrop & Gerard Daalhuizen
2. Colin Nicolson & Jarno van Lith
3. Bennie Steuer & Kees Endeveld
4. John Smits & Ferenc van der Weer
5. Hugues Bertrand & Jerome Beauvort
6. Willem Barneveld & Jeroen Schmits
7. Hilbert Talens & Werner Wiegers
8. Jaap Kleve & Dominique van Middegaal
9. Wiggert Kranenburg & Jermaine van Middegaal
10.Micheal Ouger & Jojo Piette








De eerste meters van 2012 zijn verreden


In de afgelopen wintermaanden is er gesleuteld aan het zijspan. De motor is helemaal gecheckt en sommige onderdelen zijn vervangen. De kuip is opnieuw gespoten en voorzien van nieuwe logo’s van de sponsoren.
Het seizoen van 2012 is inmiddels in volle gang. Wiggert en Jermaine begonnen eind maart met een trainingsweek op het Franse circuit Val de Vienne. Voordeel van deze dagen is de vele ronden die gereden kunnen worden, maar het was ook een check of motorisch alles in orde zou zijn. Al snel bleek dat de versnellingsbak niet goed functioneerde, hierdoor werd er een andere motor in het span gezet. Ook zijn er kleine aanpassingen gemaakt in de afstelling van het span, waardoor deze makkelijker bestuurbaar werd. Niet alleen was er tijd om zelf te rijden, ook heeft Team Kranenburg (net als een aantal andere Nederlandse teams) twee dagen geholpen de bakkenisten in spé te begeleiden. Zij konden op deze manier hun  racelicentie behalen. Alle bakkenisten zijn geslaagd, wij feliciteren hen dan ook van harte!

Terug in Nederland stond de eerste ONKwedstrijd tijdens het Paasweekend gepland op het TT-circuit van Assen. De zaterdagochtend begon met de keuring, gevolgd door de training. Helaas bleek het geluid van het span niet in orde te zijn, waardoor deze eerste training niet gereden kon worden. Er werd vervolgens hard gewerkt om de demping in de uitlaat goed te krijgen, waardoor de tweede training ’s middags wel verreden kon worden. Deze ging redelijk, maar door een verkeerde bandenkeuze waren de mannen niet tevreden. Op zondag werd het span race-klaar gemaakt voor de warming-up en wedstrijd op maandag. De warming-up ging prima, klaar voor de wedstrijd!
Team Kranenburg vertrok vanuit de paddock op slicks, maar bij nader inzien werden deze na de opwarmronde in de pitstraat snel verwisseld voor regenbanden.
De start was uitstekend, maar na drie bochten bleek het spatbord niet goed vast te zitten. Deze raakte los en vloog de baan op. Een gevaarlijke situatie waardoor Jermaine moest afkloppen en de wedstrijd voor Team Kranenburg ten einde was. Dit was ontzettend balen, omdat de mannen ervan overtuigd waren een goede bandenkeuze te hebben gemaakt ivm het regenachtige weer (dus een natte baan).
Ondanks dat Wiggert en Jermaine niet veel hebben kunnen rijden, is er weer veel geleerd en kijken ze uit naar de volgende wedstrijd in mei.

Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu